TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Wsparcie i pomoc postpenitencjarna w opinii skazanych. Szkic empiryczny - POMOC POSTPENITENCJARNA ? EMPIRYCZNY OBRAZ ZJAWISKA autor: Janusz Stanek, Aleksander Mańka
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Wsparcie i pomoc postpenitencjarna w opinii skazanych. Szkic empiryczny - POMOC POSTPENITENCJARNA – EMPIRYCZNY OBRAZ ZJAWISKA

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Humanitas
ISBN: 978-83-64788-77-2
Wydanie: 1, 2016 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
4,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 3,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 4,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 4,00 zł
 
 

Prezentowana publikacja zawiera wyniki wielopłaszczyznowego projektu badawczego zrealizowanego w latach 2010-2012. Zarysowane w rozdziale metodologicznym parametry badań uzmysławiają, że uzyskane wyniki mogą uchodzić za reprezentatywne dla zarysowanego pola badawczego. Sposób ujęcia zagadnienia pozwala ufać, że udało się oddać rzeczywisty obraz przekonań, opinii i interpretacji respondentów poświęconych idei wsparcia postpenitencjarnego.
Intencją autorów nie było przygotowanie wyczerpującej monografii poświęconej podjętemu zagadnieniu. Stąd wziął się zamysł zastosowania formuły szkicu empirycznego, pozwalającego się skupić na czynnościach poznawczo-diagnostycznych, w minimalnym zaś stopniu na analizie dostępnych źródeł.
Przeprowadzona w niniejszym opracowaniu diagnoza, analiza i interpretacja jest zabiegiem mającym na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak pomoc postpenitencjarną postrzegają sami zainteresowani. Główne kwestie badawcze można sytuować na styku
pedagogiki penitencjarnej, pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagogiki społecznej i socjologii
wychowania.
Praca w swej zasadniczej części opiera się na badaniach empirycznych umożliwiających
eksplorowanie zjawisk w czasie i przestrzeni oraz wykrywanie siły związków, a także
określanie istotności zmiennych1. Wybór formuły badań diagnostycznych okazał się
najbardziej obiecujący, daje bowiem szansę uzyskania wartościowych danych dla refleksji
empirycznej. Zasadniczym zadaniem było sporządzenie opisu treści i struktury
świadomości osadzonych z uwzględnieniem jej subiektywnych i obiektywnych odczuć,
będących punktem wyjścia do ważnych wniosków poznawczych i wynikających z nich
działań edukacyjnych.
Opracowanie zostało osnute na schemacie typowej triady, z wydzieloną częścią teoretyczną,
metodologiczną i empiryczną, choć proporcje tych fragmentów są dalekie od
klasycznie stosowanych rozwiązań. Przyjęto założenie, że im bardziej rozbudowany blok
treści empirycznych, tym większa doza wiedzy nowej, a zatem najbardziej wartościowej2.
Wyniki przeprowadzonych analiz mają bez wątpienia charakter aplikacyjny i mogą zostać
wykorzystane zarówno w praktyce, jak i na gruncie teorii pedagogicznej. Autorzy mają
nadzieję, że niniejsza praca zostanie odebrana jako głos w dyskusji nad jednym z kluczowych
zagadnień penitencjarnych i resocjalizacyjnych, a jednocześnie jako przejaw troski
o losy osób opuszczających zakłady karne.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Neptun akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier